14 PRODUCENTÓW Z TEJO PROMUJE WINA W POLSCE
W 2018 roku aż 14 producentów win z portugalskiego regionu Tejo bierze udział w akcji promocyjnej na polskim rynku. Jej celem jest zaprezentowanie winiarskiego potencjału regionu branży winiarskiej, przedstawicielom sektora HoReCa oraz konsumentom. Jednocześnie dzięki kampanii promocyjnej Tejo, wiele win obecnie dostępnych w Polsce zyskuje wsparcie sprzedaży.
W działaniach promocyjnych, we współpracy z dystrybutorami, uczestniczyć będą producenci z Tejo, których wina są już w sprzedaży w Polsce:
- Adega do Cartaxo,
- Casal da Coelheira
- Casal Branco
- Enoport
- Falua
- Fiuza&Bright
- Joao M. Barbosa Vinhos
- Quinta da Alorna
- Quinta da Ribeirinha
W programie promocji wezmą udział też producenci, którzy poszukują w Polsce partnerów biznesowych do importu i dystrybucji win:
- Casal do Conde
- Pinhal da Torre
- Quinta da Lagoalva
- Quinta da Badula
- Casa Cadaval
Ambitne plany
Przez cały rok będą odbywać się degustacje, seminaria winiarskie, szkolenia dla branży i warsztaty sommelierskie. Region Tejo będzie promowany na najważniejszych targach i imprezach branżowych w Polsce, m.in. Mistrzostwach Polski Sommelierów, Flavours of Portugal, Wines of Portugal Grand Tasting oraz Enoexpo. W kwietniu producenci z Tejo przylecą do Polski na cykl degustacji, które odbędą się w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Poza tym w miesiącach letnich realizowana będzie już druga edycja skierowanej do restauratorów akcji „Lato z Tejo”.
Spotkania dla branży winiarskiej i szkolenia sommelierskie poprowadzi Andrzej Strzelczyk, dwukrotny Mistrz Polski Sommelierów i certyfikowany wykładowca WSET, który od zeszłego roku współpracuje z winiarskim regionem Tejo.
Inauguracja tegorocznej kampanii promocji regionu Tejo odbędzie się podczas targów ProWein w Düsseldorfie.