CAMPO DO TEJO – NOWA MARKA WIN



„Campo do Tejo” to innowacyjny projekt winiarski, który skupia producentów z regionu Tejo wokół jednej z najważniejszych, lokalnych odmian winogron – Fernão Pires. Inauguracja nowej marki win odbyła się na targach ProWein 2023.


„Campo do Tejo” to pomysł Komisji Winiarskiej Regionu Tejo (CVR Tejo) na prezentację potencjału winiarskiego tej apelacji i odpowiedź na zmieniające się zapotrzebowanie rynku. Idea projektu zakłada zaangażowanie winiarzy z różnych części regionu Tejo do produkcji win o określonym, przyjaznym dla odbiorcy profilu pod wyrazistą, wspólną marką.


Wina „Campo do Tejo” to wyłącznie wina białe, wyprodukowane w przynajmniej 80% z lokalnego szczepu Fernão Pires (pozostałe 20% mogą stanowić domieszki innych szczepów) o nieco mniejszej zawartości alkoholu i niewielkiej ilości cukru resztkowego. Łączą je również bardzo podobne etykiety – z symboliczną wizualizacją krajobrazu rzeki Tag z perspektywy lotu ptaka. Stawiając obok siebie wina „Campo do Tejo” od różnych producentów, możemy „odtworzyć” bieg rzeki Tag.


Rzeka Tag jest kluczowa dla Tejo – kształtuje mikroklimat tego regionu, a to wpływa na produkowane tu wina. Dlatego zależało nam, by była też punktem centralnym w projekcie etykiety. Spotkaliśmy się z bardzo przychylnymi opiniami podczas ProWein – zarówno w odniesieniu do jakości win „Campo do Tejo”, jak i koncepcji graficznej całego projektu – powiedział Luís de Castro, prezydent Komisji Winiarskiej Regionu Tejo (CVR Tejo).


Premierową prezentację win z serii „Campo do Tejo” na targach ProWein 2023 poprowadził Dirceu Vianna Junior (Master of Wine). Była to międzynarodowa inauguracja tego projektu. Kolejne aktywności będą prowadzone na rynkach lokalnych, w tym także w Polsce.